Традиційний метод навчання центрується навколо педагога, приймає переважно форму лекції, змушує учнів конкурувати за увагу викладача і дозволяє опитати безпосередньо лише кількох обраних протягом уроку. Це досвід емоційно виснажливий і не надто адекватний вимогам світу, до життя у якому готуються сучасні школярі. З Сінгапурською школою справи зовсім інакші.
Рухома структура класної роботи. Сінгапурська методика навчання надає педагогам набір з більш ніж 250-ти формул класної активності та взаємодії, так званих "структур", із котрих ті у вільній формі конструюють неповторні, проте чітко й щільно організовані уроки.
- Гнучкий принцип організації навчального процесу збільшує розмаїття форм та засобів, що стимулюють креативність, когнітивну та творчу активність учня;
- Простий, чітко заданий алгоритм форм діяльності сприяє призвичаєнню до самодисципліни, розвиває навички ефективної комунікації у рамках строгих часових обмежень.
В основі Сінгапурського методу побудови навчального процесу -
комунікативність та співпраця учнів.
- Замість незмінного сусіда по парті учень знаходиться в осередку кількох навчальних партнерів;
- Для повторення та актуалізації знань клас групується у кластери за рівнем академічної успішності. У рамках цих груп учнів заохочують дослухатися один до одного, ділитися інформацією та міркуваннями з поставлених перед групою питань, цінувати сильні сторони один одного та за нагоди загартовувати слабкі;
- Учнів заохочують ставити питання та навіть дискутувати з викладачем.
До уроку залучений увесь клас: на уроці вчитель намагається опитати кожного. У поєднанні з постійною груповою роботою та циркуляцією навчальних партнерів це означає, що учням, незалежно від їх рівня, доводиться вчитися самостійно думати, відповідати на поставлені питання, доповнювати один одного, додавати до загалу думок.
Змінюється роль вчителя. Замість ролі поліціянта вчитель виконує роль навігатора, що допомагає дітям орієнтуватися у просторі знань та можливостей та максимально актуалізувати власні здібності. Вчитель вже не є єдиним джерелом знань у класі; серед учнів відбувається постійний обмін інформацією та ідеями.